6 wegkraan kapot??

Forums Zwembaden 6 wegkraan kapot??

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Profielfoto van funny-pool bvba funny-pool bvba 1 week, 3 dagen geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Koop eenvoudig uw zwembad

Zwembad.eu

• Auteur
    Profielfoto van Stijn
    Stijn
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 2
    Beantwoord : 8

Aspirant lid

Gisteren heb ik het zwembad terug opgestart.
    Alles verliep vlot. Het stuk voor de pomp zuigt nergens lucht. Ik heb aan de inspuiters dus ook geen luchtbubbels en de voorfilter zit ook mooi vol.

Echter is mijn eco pomp gestuurd met een meiblue computer.
    Het probleem is dat deze morgen (pomp wordt geschakgeld van 8h-17h) de voorfilter leeg was en er dus niet circuleerde.
    Ik starte alles terug op en legde handmatig de pomp stop om te kunnen analyseren wat heb probleem net is. Van zodra de pomp stopt met draaien, hoor ik een zwaar gebrobbel in de glasfilter (en ik vermoed aan de 6 wegskraan). Bijgevolg loopt de voorfilter razendsnel leeg (al bij al 5 seconden nadat de pomp ermee ophield)

Ik vermoed dus dat het probleem bij de 6wegkraan ligt, of zie ik iets over het hoofd?

Geen onbelangrijk detail: de nanometer geeft bij filteren een druk weer van 2,2 bar….wat uiteraard veel te hoog is.

Profielfoto van funny-pool bvba
    funny-pool bvba
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 16
    Beantwoord : 890

Zwembadautoriteit

zet de filter eens op circuleren , kijk dan eens of alles weer normaal loopt
    geef de filter eens een goede backwasch en naspoelen .

Profielfoto van Stijn
    Stijn
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 2
    Beantwoord : 8

Aspirant lid

Eerst en vooral bedankt voor de snelle reactie Funny-pool

Een backwash had ik al gedaan, zonder resultaat.

Dan maar even uw stappen overlopen:
    1) op circuleren loopt het niet leeg als ik de pomp uitschakel
    2) dan toch maar eens een nieuwe backwash gedaan, maar nu iets langer, gevolgd door een mooie rinse. Pomp uit, kraan terug op filter en pomp weer aan. Even laten draaien en vervolgens de pomp uitgezet met de kranen open…..raar maar waar: problem solved.
    Ik liet het systeem uitgeschakeld met de collectorkranen open, en nu (2 uur verder) staat nog altijd even veel water in de voorfilter. Hoera!

Wat ik ook zag, en daarvoor niet opmerkte.
    Als de pomp niet draait staat de nanometer op 1,3 ….als de pomp draait gaat hij naar 2,2. Ik vermoed dus dat de naald blijft hangen en ik dus wel degelijk met “slechts” 0,9 druk zit.
    Ook dat is dus niets om mij zorgen over te maken.

Profielfoto van funny-pool bvba
    funny-pool bvba
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 16
    Beantwoord : 890

Zwembadautoriteit

nee inderdaad , manometer is waarschijnlijk bevrozen geweest en is dus iets verlopen , als je het weet is het niet erg , anders nieuwe manometer .
    veel zwemplezier .

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.