Aqua delight

Forums Zwembaden Aqua delight

Dit onderwerp bevat 31 reacties, heeft 13 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Profielfoto van Ron Ron 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
Koop eenvoudig uw zwembad

Zwembad.eu


  • Auteur
    Berichten
  • #243642
    Profielfoto van
    Anoniem Vragen gesteld : 0
    Beantwoord : 18

    Aspirant lid
    cliff wrote:

    Wij waren ook van zin om de aqua delight lampen te plaatsen in ons zwembad, maar een zwembadbouwer
    vertelde ons dat de lampen nog niet op punt staan (zeker deze met verschillende kleuren), dat er nogal wat
    problemen mee zijn en vertelde ons nog enkele jaren te wachten omdat de led industrie nog volop aan het
    onderzoeken is.
    Voor de prijs van de lampen zouden deze zeker perfect moeten werken en blijven werken.
    Ook dat je de transo van hetzelfde merk erbij moet kopen vind ik erover.
    500 euro voor een lampje dat niet naar behoren werkt en dit mag niet en dat mag niet, ze zijn toch tenslotte
    voor aan een zwembad en een zwembad zonder water dat kan nu eenmaal niet !!!

    straffe zwembadbouwer, maar goed.

    Even nuanceren…waarom zouden die met verschillende kleuren minder op punt staan dan andere. De kleur van de leds heeft daar weinig mee te maken.
    Wat wel is, is dat warm wit leds nog altijd maar de helft van de lichtopbrengst geven tov koud wit leds.

    Moet je dan nog wachten? Tja op 8 jaar tijd zitten we nu aan de 3de generatie. Ondertussen kunnen high power leds boven de 2W (per stuk) ook wisselsstroom aan ipv gelijkstroom. De leds zijn ook kleiner geworden en geven toch meer licht voor minder Watt…
    Zo zullen er steeds verbeteringen komen.
    Maar ik neem aan dat u uw computer waarmee u hier op internet bent ook gekocht heeft? En dat een week later er alweer krachtiger en goedkopere versies waren? Dat heeft u toch ook niet tegengehouden?

    Over het niet werken ga ik hier niet meer uitweiden dat is hiervoor al genoeg gedaan. Maar als uw auto buiten garantie stuk gaat en de garagehouder biedt u voor een stuk buiten garantie dit voor een fractie van de normale prijs aan, gaat u dan kwaad zijn?

    #243643
    Profielfoto van robdeb
    robdeb
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 0
    Beantwoord : 13

    Aspirant lid

    Geachte meneer, mevrouw aquadelight,

    wat vreselijk jammer nu, dat u het nodig vindt om grof met modder te gaan gooien. De pot verwijt de ketel etc.

    Ik zeg het het eerst, dus wat mij betreft kunt u dit niet meer aanhalen.

    En…..3 keer achter elkaar dezelfde reactie plaatsen? en nog wel zonder er een naam onder te zetten. Wat moet ik daar nu weer van denken?

    met nog steeds vriendelijke groet, Rob de Bruijn

    #243645
    Profielfoto van Tinne P
    Tinne P
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 0
    Beantwoord : 2

    Aspirant lid

    Beste forumleden

    Zoals ik dit lees vind ik het een rare situatie want als ik een TV koop, die drie
    jaar in de doos laat, kan ik mij niet beroepen op garantie als er een probleem
    is met deze TV. Logisch denk ik toch???

    Sinds enkele maanden hebben wij een zwembad voorzien van Aqua Delight LED-verlichting.

    Deze LED-verlichting geeft ons inziens toch een meerwaarde tov andere merken, sterker en
    mooier. Tot op heden GEEN enkel probleem en zijn wij blij onze zwembadbouwer, die ons deze
    verlichting heeft voorgesteld, te hebben gevolgd.

    Tot slot denk ik dat je altijd ontevreden klanten zult hebben hoe goed je ook je best doet.

    Tinne P

    #243646
    Profielfoto van robdeb
    robdeb
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 0
    Beantwoord : 13

    Aspirant lid

    Geachte forum leden,

    Gelukkig voor mij (en misschien jammer voor u:-))) heb ik niet gezegd, dat ik niet meer zal reageren op dit forum. Vandaar toch nog wat correcties, nuanceringen van mijn kant.

    Helaas heb ik de installatie handleiding niet meer en voor de eerste trafo, die bij de lamp geleverd werd, zal er ongetwijfeld gestaan hebben, dat hij droog gemonteerd moest worden (was tenslotte maar een IP32 trafo). Maar…..op minstens 3 m afstand en dat met een kabeltje van 2,5 m?? Dus de klant wordt al op kosten gejaagd door de inhuur van een gespecialiseerde elektricien, die dan ook nog eens op de hoogte moet zijn van de eisen van Aquadelight. (het aansluiten van een trafo is niet niks blijkt wel nu)
    Ik kan het niet meer bewijzen, maar ik weet bijna zeker, dat in de installatie handleiding niet gesproken is over deze bijzondere koppelmethode, die aquadelight aanhaalt. Want zou er dan niet met vet gedrukte letters een waarschuwing naar de gespecialiseerde elektricien gestaan hebben over die koppeling?

    Even tussendoor het verhaal van die mevrouw, die haar hondje wilde drogen in de magnetron. Toen dat niet helemaal goed ging, heeft ze een claim ingediend bij de fabrikant en vele miljoenen dollars gekregen, omdat in de gebruiksaanwijzing niet uitdrukkelijk vermeld stond, dat je geen levende wezens in de magnetron mag stoppen. Kan natuurlijk alleen in Amerika en ik weet ook niet of het waar is.

    Dat bijna zeker weten haal ik uit dit citaat van aquadelight :

    Maar ja, wat weten wij nu van een capilaire werking en het perfect aansluiten van het materiaal.

    Zo staat het er letterlijk, maar ik vermoed, dat hij dit wilde zeggen:

    Maar ja, we weten nu van een capillaire werking en het perfect aansluiten van het materiaal.

    Hoelang weet aquadelight dat al, vraag ik mij dan af.

    Nog even over de 2e trafo, want dat zit aquadelight toch ook wel dwars. Deze 2e trafo is door Dhr. Elbers kosteloos geleverd (heel vriendelijk nogmaals gezegd, maar niet volgens aquadelight, want die vindt, dat Dhr. Elbers, dat niet had mogen doen). Maar het moet dus wel een officiële aquadelight trafo zijn (Mean Well PLN-60-12, op internet te vinden voor rond de 60 euro) Dit was, toen hij nog heel was, een 5A c.q. 60W trafo. Ik kan mij voorstellen, dat hij wel warm wordt, als je er 60 W opzet, maar de lamp is maar 27 W, dus daar mag een trafo in een 50x50x50 cm ruimte toch niet oververhit van raken. En hij voldoet aan de IP64 norm, dus een luchtvochtigheid van 80-90 % moet hij, dacht ik, ook wel aankunnen.

    Het zinnetje ‘we weten het niet’, dat heb ikzelf bedacht, daar heeft aquadelight gelijk in. Wat er letterlijk gezegd is, is dit :

    Zoals in eerder e-mails aangegeven is het voor ons en de fabrikant onmogelijk na vier jaar aan te tonen waardoor het vocht in de lamp is gekomen.
    Ik heb deze zin verkort tot…..we weten het niet…. en er zelf bij gedacht …??? Dat zeg ik maar niet, want dat is mogelijk lasterlijk.

    Brengt mij nog op dit citaat van aquadelight:

    Ik WEET wel wat het probleem is, maar omdat ik dat niet kan bewijzen en u het tegendeel ook niet, en uw product reeds 4 jaar geleden aangekocht was, hebben we u een voorstel gedaan om een nieuwe lamp (inclusief 3 jaar garantie) voor ongeveer een derde van de prijs aan te bieden.

    Als aquadelight nu wél weet wat het probleem is (hij zegt het niet direct, maar op het gevaar af iets weer uit zijn verband te rukken,zeg ík maar dat het de capillaire werking is), maar de methode om dit probleem te voorkomen 4 jaar geleden niet in de installatiehandleiding stond, waar plaatst mij dat dan als klant? Nog even : 2,5 m kabel, verplichte afstand minstens 3 m, dus er moest sowieso een koppeling gemaakt worden.
    En hoezo niet te bewijzen? Als het capillaire werking is, dan moet in de kabel vocht en / of corrosie te zien zijn. Simpel.

    De prijs nog even als laatste…..ongeveer een derde van de prijs, zegt aquadelight.

    Dhr. Elbers wil (wilde, zal het nu wel zijn) mij een vervangende lamp leveren voor 160 euro, een lamp die volgens hem 355 euro kost, maar volgens de website 345,50 en 160 van 345,50 is 46 %.
    De geweldig mooie trafo, die ik nu heb, (http://www.microluz.es/Fuente-de-Alimen … p-266.html) mag ik niet gebruiken, want dan verlies ik de garantie. Er komt dus nog een trafo bij van 79,50 en verzendkosten. Laten we zeggen totaal ongeveer 250 euro. Oftewel 64 % van 345,50. Oftewel ongeveer twee derde. Niet helemaal hetzelfde als een derde.

    O ja, vergeet ik de kosten even van de gespecialiseerde elektricien:-)))

    Op het gevaar af met de vorige zin ‘stennis te maken als een klein kind’, kan ik het toch niet nalaten hem te laten staan.

    Met vriendelijke groet, Rob de Bruijn

    Attached files

    #243649
    Profielfoto van Sylvester
    Sylvester
    Moderator
    Vragen gesteld : 30
    Beantwoord : 3130

    Zwembad-orakel

    Overbodige postings zonder bijdrage aan dit topic, werden verwijderd.

    Mag ik aan alle partijen vragen om het niet ‘te’ bont te maken hier. Met roepen en tieren kom je nergens.
    Het staat de klant vrij om zijn ‘probleem’ hier te posten.
    Uiteraard mag de leverancier ook antwoorden en zich eventueel verdedigen.

    Ik heb zo goed mogelijk dit topic eens gelezen, want er wordt nogal met modder gegooid.
    Het technische aspect.

    "Alternatief wrote:

    @de heer de Bruijn,

    Zoals in eerder e-mails aangegeven is het voor ons en de fabrikant onmogelijk na vier jaar aan te tonen waardoor het vocht in de lamp is gekomen. De toenmalige garantie periode was 2 jaar.

    Waarom zou men na 4 jaar niet kunnen aantonen waarom er vocht in de lamp zit? Of is het eerder ‘niet willen’ ?

    "aquadelight" wrote:

    Beste,

    na een ontwikkeling van 2 jaar in Duitsland, zijn deze lampen momenteel al 4 jaar op de markt en werden er meer dan 4.000 stuks in Benelux alleen al geplaatst.

    Als de verkoop toch zo goed gaat, kan er dan geen extra lampje voor deze klant af?
    Geef die klant een nieuw lampje én passende trafo (waterdicht), en neem de defecte mee in uw labo om te onderzoeken wat er precies mis is, al was het maar om dergelijke problemen in de toekomst te kunnen vermijden.
    Want het is volgens mij nog altijd goed mogelijk dat er echt een fabricage-fout in zit.
    Hoe zijn die lampen gemaakt? Is de aansluitdoos van de lamp volledig waterdicht gescheiden van de lamp zelf? Zo nee, dan is dat toch wel een constructiefout.
    Je kan dit perfect maken zodat er geen water van een eventueel slecht gemonteerde aansluitkabel in de lamp zelf komt.
    Maar dat maakt de lamp natuurlijk duurder.
    Maar wat is duurder? Een goed gefabriceerde lamp, of het verliezen van klanten?

    Er zit dus water in de lamp. Vergeet niet dat elektronica dan heel raar kan doen ! En jawel, je kan een (elektronische!) trafo beschadigen door een probleem in de belasting, zelfs als deze een kortsluitbeveiliging/overbelastingsbeveiliging heeft. De kans is wel klein, maar ze is er.
    Andersom is natuurlijk ook waar, je kan een lamp beschadigen met een slecht werkende trafo.
    Iemand die hiervan niet overtuigd is, kan ik hier thuis persoonlijk tonen hoe je een dergelijke trafo naar de haaien kan helpen, ZONDER vocht of kortsluiting !
    Maar het is heel goed mogelijk dat de vocht in de lamp de oorzaak van alles is. Dat mag de fabrikant niet zomaar naast zich neerleggen.

    Als fabrikant moet je je in een situatie als deze eerst afvragen hoe je moet handelen om zoveel mogelijk klanten te houden. Je kan hier komen posten dat het probleem wordt onderzocht, en je geeft die klant een nieuwe lamp, of je gaat krachttermen zoals ‘klein kind’ naar het hoofd van de klant slingeren, en je probeert je gelijk te krijgen.
    In welke situatie ga je je klanten houden, en in welke ga je klanten verliezen?
    Ik ben er eigenlijk een beetje door verrast, en verbaasd, door de gang van zaken hier.

    #243651
    Profielfoto van robdeb
    robdeb
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 0
    Beantwoord : 13

    Aspirant lid

    Hartelijk dank moderator Sylvester voor uw bijdrage. Ik zou graag nog de volgende bijdrage leveren om aan te tonen, dat klanten niet altijd even correct voorgelicht worden. En het staat u natuurlijk vrij om deze bijdrage te verwijderen, als u vindt, dat het niet kan.
    —————————-
    Toch nog de installatie handleiding gevonden. Het zat mij niet lekker beweringen te doen, die ik niet kan staven.

    Citaat: De montage van het voedingsblok moet op een droge plaats gebeuren en op minimum 3 meter afstand en door een gespecialiseerde elektricien uitgevoerd worden.

    In de handleiding wordt wel gesproken over een kabellengte van 3 m, maar ook dat er 80 cm kabel in de pot moet blijven voor latere demontage. Hoe dan ook er MOET een verlenging gemaakt worden door een gespecialiseerde elektricien.

    Citaat vet gedrukt:

    Opgelet!! Enkel siliconen die lijmt en / of dicht gebruiken. In geen geval lijmen nemen die solventen bevatten of andere lijmen die niet compatibel zijn met policarbonaat !!

    Siliconen en policarbonaat, er wordt niet over een koppeling gesproken, dus zullen de siliconen wel bedoeld zijn voor eventuele mooie afdichting van het lamphuis op de wand.

    Er wordt dus nergens gesproken over het belang van de absoluut (IP64) waterdichte koppeling en ik wil de gespecialiseerde elektricien nog tegenkomen die 4 jaar geleden van capillaire werking gehoord had.

    De brochure ook nog gevonden:

    Citaat: 1000.000 branduren, dit wil zeggen 23 jaar continu branden !

    Wow…nu is een miljoen uur pakweg 114 jaar, maar met 23 jaar zijn we natuurlijk ook dik tevreden.

    Anekdote:( d.w.z. ik weet niet of het echt gebeurd is, maar het zou best kunnen)

    de Belgen hebben sinds jaar en dag een schitterend mooi verlicht wegenpark. Jaren geleden, tijdens de energie crisis, kwam iemand met het plan de helft permanent uit te zetten. Dat spaart geld natuurlijk. Echter, toen men de lampjes na een jaar of zo weer wilde aanzetten, bleken vele daarvan ernstig aangetast door corrosie en / of waren domweg stuk. Het vervangen kostte uiteindelijk veel meer dan de besparing op de energie.
    Moraal…laat de lampen continu branden, het kost wat, maar dan heb je ook wat.

    Citaat: Dunne kabels van de technische ruimte naar de verlichting, goedkoop en makkelijk in installatie.

    Dit zinnetje laat ik graag aan anderen over om de connectie te maken met de gespecialiseerde elektricien.

    Met vriendelijke groet, Rob de Bruijn

    Attached files

    #243653
    Profielfoto van robdeb
    robdeb
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 0
    Beantwoord : 13

    Aspirant lid

    Beste Tinne P,

    Hartelijk dank voor uw bijdrage op dit forum; wat mij betreft altijd goed om ook nog eens een andere mening te horen.
    Ik heb nu bewust gewacht met het geven van een reactie, omdat ik wel begrijp, dat te snel reageren niet altijd goed is. Maar ja, Spanje, gepensioneerd, niet veel anders te doen, wat wil je?

    Ik geloof best, dat u een goed en degelijk product heeft nu. De ontwikkeling van de LED’s is nog steeds in volle gang en ongetwijfeld is de Aquadelight lamp verbeterd in 4 jaar tijd. Vandaar dat de fabrikant nu 3 jaar garantie geeft. En toegegeven de lamp geeft een geweldig mooi licht.

    Ik vraag mij alleen af wat u zou doen, als u een dure maar heel mooie nieuwe Grundig LED tv koopt, die vervolgens door omstandigheden 1 jaar in de doos laat (1 jaar en niet 3, zoals u abusievelijk denkt), vervolgens de tv aansluit; stekkertje in het stopcontact, kabeltje erin, klaar, hoe moeilijk kan dat zijn? alhoewel in de installatie handleiding staat, dat het toch echt door een gespecialiseerde elektricien moet gebeuren.

    3 jaar kijkt u met veel plezier televisie; niet veel, want daar heeft u geen tijd voor.

    Dan opeens doet de TV het helemaal niet meer, de voeding is stuk. Ja zegt de fabrikant, u heeft een eenvoudig verlengsnoer gebruikt en dat had toch echt een door ons geleverd en door een gespecialiseerde elektricien aangesloten snoer moeten zijn. En het snoer had rechtstreeks in de meterkast aangesloten moeten worden en niet zomaar vlakbij waar de omstandigheden misschien wat vijandig zijn. En helaas voor u is de garantie al 2 jaar verlopen.

    Handig als u bent, plaatst u zelf een nieuwe voeding, maar nu blijkt ook, dat 11 % van de LED’s het niet meer doet en de rest er niet best uitziet. Dus 1 voor 1 zullen de overige LED’s ook wel de geest gaan geven, te samen met uw mooie nieuwe voeding.

    U zet de TV bij het grof vuil en koopt maar een nieuwe voor twee derde van de nieuw prijs?

    U misschien wel, maar ik niet.

    Met vriendelijke groet, Rob de Bruijn

    #243663
    Profielfoto van robdeb
    robdeb
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 0
    Beantwoord : 13

    Aspirant lid

    Geachte forumleden,

    Vanaf nu wil ik het niet meer over garantie e.d. hebben. Ik heb er eigenlijk spijt van erover begonnen te zijn.

    Het sleutelwoord vanaf nu is : VOCHT

    Ik wil dus alleen nog delen met u wat er te zien is aan de lamp en de kabel; dit ter lering ende vermaeck, want daar is dit forum mijns inziens voor. Zonder verder aanspraak te maken op iets.

    De kabel loopt vanaf de lamp door een elektra buis onder het terras naar een put. Ook hier in Spanje geldt een afstand van minstens 3 m. Daar kan ik die kabel zonder veel moeite uit trekken en aldus geschiedde.

    Onderweg zit een las, want de 3m naar de put haalt hij niet natuurlijk.

    De las was stevig dicht getaped en op de foto is duidelijk te zien, dat het koper nog steeds een mooie blanke (koper) kleur heeft. Er is dus geen vocht via de eigenlijke stroomdraden naar de lamp gegaan. Maar misschien wel via de ruimte tussen de stroomdraden en de buitenmantel. Alhoewel voor de stroomdraden en de buitenmantel dezelfde methode van tapen gebruikt is. Maar hoe is dat nog te achterhalen? Heeft iemand daar ideeën over?

    Als we nu de kabel vlak bij het lamphuis bekijken, dan valt op, dat de buitenmantel er verdroogd, verkoold uit ziet. Ik weet er geen ander woord voor, maar het is dus niet meer de soepele draad van weleer.

    Dit kan, denk ik, alleen door hitte veroorzaakt zijn en het is dus heel goed mogelijk dat de buitenmantel hier niet meer waterdicht is en er door capillaire werking water in het lamphuis kon komen.

    Blijft voor mij vreemd, dat er condens ontstaat, als de zon erop staat, in de droge buitenlucht. Volgens de algemene gaswet nemen temperatuur en druk evenredig toe bij gelijkblijvend volume. Als het volume niet gelijk zou blijven (bij lekkage van het huis) dan ontstaat de condens juist bij temperatuur afname.

    Ik ben er dus nog steeds niet helemaal uit. Maar houd mij aanbevolen voor andere verklaringen.

    Groet, Rob de Bruijn

    Attached files

    #243665
    Profielfoto van Sylvester
    Sylvester
    Moderator
    Vragen gesteld : 30
    Beantwoord : 3130

    Zwembad-orakel

    In de technische gegevens zie ik het volgende :
    de voedingsblok is 12v, en de lamp is 12v CC.
    Het is misschien muggenziften, maar een handleiding hoort correct te zijn. Is de voedingsblok nu 12v DC of AC?
    Of zou het CC zijn? Ik heb nog nooit van een CC-spanning gehoord.
    Het aantal branduren kan ook ter discussie gesteld worden, maar dat is ook muggenziften. LED’s halen nooit een levensduur van 1.000.000 uren, zelfs geen 100.000 uren (alhoewel dat vaak wordt beweerd).
    Ze gaan inderdaad héél lang mee, maar niet zòlang.
    Het verhaal van die dunne goedkope kabels klopt, alhoewel ik als fabrikant het eerder anders had omschreven.
    Dit zou beter zijn : vermits de lamp veel minder verbruikt dan een conventionele lamp, is er minder stroomdoorvoer nodig, en kan (mag) men dunnere voedingskabels voorzien, die op hun beurt goedkoper zijn.
    Men meldt ook dat het ‘makkelijk’ te installeren is, maar elders meldt men dat de installatie door een gespecialiseerd elektriciën moet gebeuren. Vreemd…

    Over die aansluitkabel : dit gaat waarschijnlijk de oorzaak van het vocht zijn. Maar zoals ik al eerder zei : de ingang van de aansluitkabel hadden ze volledig gescheiden van de lamp zelf moeten fabriceren.
    Er kan dan eventueel water door de kabel naar de aansluitdoos lopen,maar niet verder naar de lamp zelf.

    De verkoolde kabel lijkt verdacht veel op een kabel die te lang te warm is geworden door te hoge stroom, van binnenuit dus.
    Dan krijg je precies hetzelfde effect.
    Hoe dat kan, kan ik van hieruit niet zien. Hoe kan een kabel van een LED-lamp nu te warm worden? Want daar loopt niet zoveel stroom door. Toch niet zoveel dat hij warm wordt en verkoolt.
    Of is dat toevallig een kabel die ooit voor iets anders heeft gediend?

    #243670
    Profielfoto van robdeb
    robdeb
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 0
    Beantwoord : 13

    Aspirant lid

    Dank voor de reactie Sylvester, ik ben blij, dat we gewoon een technische discussie kunnen houden om er wat van te leren.

    Ik heb de lamp 3 jaar geleden zelf geïnstalleerd; het zwembad was op dat moment klaar en kort daarna is het met water gevuld. Ik kan mij bijna niet voorstellen, dat de lamp buiten mijn weten om een tijd gebrand heeft, zonder dat er water in het zwembad zat. Maar ja, op een gegeven moment ga je aan alles twijfelen.

    Op het moment van installatie was de kabel in ieder geval gaaf. Deze verkoling, die er nu is, had ik anders wel gezien.

    Wat nog opvalt aan de kabel is, dat de eerste 1 à 2 cm vanaf het huis nog redelijk gaaf is, daarna komt een stuk van ong. 5 cm, dat er verkoold, verdroogd, met scheurtjes uitziet. Dan komt een stuk van 30 cm, dat ‘sompig’ aanvoelt. Je kan het een beetje induwen, voordat je de harde stroomdraden voelt, alsof er lucht of vocht inzit. De rest van de 2,5 m is gewoon stevig, normaal.

    Ik heb niet de 80 cm extra kabel aangehouden (volgens het installatie voorschrift) en in een ruimte van 11 cm doorsnee, 5 cm diep, gepropt, maar gewoon een tiental cm extra.

    De achterkant van de lamp wordt natuurlijk wel knap warm, maar is omgeven door water en de kabel laat zich niet dusdanig buigen, dat die verkoolde 5 cm tegen of dicht bij die achterkant komt.

    Kortom, ik weet niet hoe het kan, maar hier ligt wel de oorzaak van het vocht in de lamp, lijkt mij.

    Groet, Rob de Bruijn

    p.s. de volgende stap moet natuurlijk zijn het voorzichtig open snijden van het gehavende stuk, maar daar wil ik dan wel een videootje van maken. Wordt nog over nagedacht.

    #243694
    Profielfoto van robdeb
    robdeb
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 0
    Beantwoord : 13

    Aspirant lid

    Geachte forumleden,

    In mijn laatste posting van 2 okt heb ik gezegd, dat er door mij verder onderzoek naar de kabel zal plaats vinden. Dat is nog steeds de bedoeling, maar duurt even. Ik heb contact met de ex-directeur van een groot elektrotechnisch bedrijf, die komende dagen tijd heeft om hier eens naar te kijken.

    Gisteren echter zag ik toevallig op RTL Z een interview van Rick Nieman met Robert Cialdini over zijn boek “the art of persuasion”. Het boek gaat er over (in het kort) hoe een verkoper een klant kan bewegen zijn product te kopen en wat je wel en niet of anders in advertenties moet zetten. Het is heel interessant om, alleen al wat er in dit interview gezegd wordt, af te zetten tegen wat er in dit topic gezegd wordt, hoe het gezegd wordt en (misschien wel) hoe het op sommige punten zo uit de hand kon lopen.
    Dit is de link om het interview te kunnen zien:

    http://www.rtl.nl/components/financien/ … _plain.xml

    Heb ik nog een technische vraag.

    In de handleiding (adEinbaunische_2008_dutch.pdf) wordt gesproken over een wartel IP-68 en hoe je die moet monteren. (zie foto)
    Het is een kunststof wartel. Hoe strak is strak? Met welke torque moet dit? Te strak en je molt de schroefdraad; niet strak genoeg en de verbinding lekt.
    De wartel zelf wordt kaal, zonder verdere afdichtring, in de pot gedraaid.
    Dus de vraag…..mag je van deze wartel verwachten, dat je een drukwater dichte verbinding hebt?
    Ik denk van niet, maar sta open voor andere meningen.

    Tot nader,

    Rob de Bruijn

    Attached files

    #243695
    Profielfoto van
    Anoniem Vragen gesteld : 0
    Beantwoord : 18

    Aspirant lid

    Geachte lezer,

    we hebben bewust het merendeel van onze antwoorden op deze thread verwijderd omdat het meer op een absurde soap ging lijken.

    We danken Dhr. De Bruijn voor alle technische verbeteringen die hij ons heeft aangebracht.

    Wij hebben geen probleem met opmerkingen, klachten of verbeteringen en hebben hier ook steeds actief op dit forum meegewerkt.

    Persoonlijk vinden we dit een goed medium voor vragen of problemen indien je installateur of fabrikant niet wil meewerken. Maar om dit als eerste middel te gebruiken, lijkt ons meer als met een bazooka op een mug schieten.

    Als men echter in posts steeds opnieuw pertinente leugens vertelt en zaken in het belachelijke trekt, dan houdt het voor ons op.

    Ik zal als voorbeeld deze laatste post nemen:
    "hoe hard moet je een wartel aandraaien"? Wat is het nut van deze opmerking, buiten een probleem gaan zoeken dat er niet is? Wat wil Dhr. De Bruijn dat er in een handleiding staat? Dat je dit 3.67 x moet ronddraaien?
    Als je niet weet hoe het werkt, dan vraag je VOORAF raad (vakman, forum, fabrikant)

    Erger wordt het echter het echter als deze heer beweerdt dat er geen afdichtingsring bijgeleverd wordt. Natuurlijk wordt dit al van bij het begin bijgeleverd. Plus aan de achterkant wordt er nog IP 68 bijgeleverd die naar boven toe geleid wordt, richting aftakdoos. Deze dubbele beveiliging is inderdaad voorzien zodat er geen lekken kunnen ontstaan.

    Zoals u op de foto kan zien, wordt er op wartel steeds een dichtingsring meegeleverd. Ofwel in transparante of zwarte uitvoering (zoals naast de balpoint te zien is)

    Zo wordt trouwens elke nis voor verlichting, of het nou oude 300W lampen zijn of deze, geïnstalleerd. Als Dhr. De Bruijn het allemaal beter weet, het zonder afdichtring installeert, wat wil je dan?

    Misschien is handiger om op voorhand op een forum een vraag te stellen of dit aan een zwembadbouwer te vragen of te laten installeren…

    We hadden op elk onderwerp gereageerd en geargumenteerd, maar dan kwam Dhr. De Bruijn telkens met nieuwe verhalen en theorieën opzetten, zodat we genoodzaakt waren van onze kant hier een einde aan te maken en jammer genoeg al onze antwoorden te verwijderen.

    Maar laten we eerlijk zijn, hoe geloofwaardig is iemand die sarcastische sprookjes schrijft, verhalen over idiote belgen en verkoopstechnieken er bij sleurt?

    We waren deze man zo beu dat we hem enkele dagen terug zwart op wit aanboden om zijn lamp gratis te vervangen, op voorwaarde dat hij hier met deze campagne stopte. Hij kreeg zelfs 3 jaar garantie, ook met gebruik met zijn eigen transformator.

    Hij wou hierop ingaan en dan eiste hij plots een nieuwe transfo EN 7 meter kabel aan de lamp. Op dit laatste konden we onmogelijk ingaan omdat dit standaard machinaal 3 meter in de fabriek is.

    We herhaalden nogmaals ons voorstel en hierop kwam tot vandaag geen antwoord. Tot we tot onze verbijstering alweer een post met onwaarheden op dit forum lazen.

    Voor Aqua de-light is dan ook de maat vol:

    Wij hebben Dhr. De Brijn volledig GRATIS een NIEUWE LAMP aangeboden, wat hij van bij het begin wou, ook al had hij er strict genomen geen recht op.

    Blijkbaar wil hij liever hier nog verder blijven onwaarheden spuien, dat is dan zijn onbegrijpelijke keuze. Maar dat maakt het duidelijk dat hij enkel Aqua De Light schade wil toebrengen

    We hebben dan ook de admin van deze site op de hoogte gebracht en zullen onze raadsheer stappen wegens laster en eerroof laten ondernemen.

    Tot slot: Dhr. De Bruijn heeft aangegeven dat hij in Spanje met pensioen is. In mijn laatste e-mail naar hem toe, heb ik hem aangeraden om daarvan te genieten, ons mooi aanbod aan te nemen en de zaak verder te laten voor wat het is. Hij heeft toch gewonnen…wat moet je nog meer hebben op je oude dag?

    En dat blijven we vinden, wat voor zin heeft het om in die fase van je leven te blijven doorgaan over iets wat al lang niet meer ter zake doet? We hopen echt dat hij nog lang van zijn leven, zwembad EN verlichting mag genieten en dat is niet ironisch of sarcastisch bedoelt.

    Met vriendelijke groeten,

    AquaTechnics Benelux bvba
    Exclusief import en export van Aqua de-light en Geolam
    Serge Pilaet
    Grote Paepedaelen 6
    B-2840 Rumst
    Belgium
    tel +32 (0)3/289.34.12
    fax +32 (0)3/289.34.05

    info@aquadelight.info
    http://www.aquadelight.info

    #243696
    Profielfoto van Joeri Peemans
    Joeri Peemans
    Sleutelbeheerder
    Vragen gesteld : 5
    Beantwoord : 683

    Zwembadautoriteit

    Hallo,

    Er is een heel mooi offer gedaan voor deze LED lamp zelfs kostenloos te vervangen door Aqua De Light , ik sluit deze thread.

    Gr

    Joeri

    #243697
    Profielfoto van Joeri Peemans
    Joeri Peemans
    Sleutelbeheerder
    Vragen gesteld : 5
    Beantwoord : 683

    Zwembadautoriteit

    Hallo,

    Er is een heel mooi offer gedaan voor deze LED lamp zelfs kostenloos te vervangen door Aqua De Light , ik sluit deze thread.

    Gr

    Joeri

    #261638
    Profielfoto van Coldfeet
    Coldfeet
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 0
    Beantwoord : 2

    Aspirant lid

    Ondertussen hebben wij onze Aqua Delight lampen vervangen door Smart Lamps verlichting.

    http://www.smart-lamps.info/?lang=nl

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.