LPW anno 2012

Forums Zwembaden LPW anno 2012

Dit onderwerp bevat 17 reacties, heeft 16 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Profielfoto van bart9140 bart9140 5 maanden, 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
Koop eenvoudig uw zwembad

Zwembad.eu


  • Auteur
    Berichten
  • #246890
    Profielfoto van deus60
    deus60
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 12
    Beantwoord : 8

    Aspirant lid

    Goeieavond,

    We overwegen de aankoop van een ceramic pool zwembad.

    Wij twijfelen tussen art’deceau en lpw.

    Op het forum lees je veel negatieve kritiek op lpw maar is dit momenteel ook nog zo.

    Zijn er mensen met problemen met LPW waar we foto’s kunnen zien van de probleembaden en/of die we eens kunnen bellen ?

    Doorheen de constructie van ons huis hebben we genoeg verkopers gezien die de concurrentie "zwart"maken om hun waar te verkopen.

    Alvast Bedankt voor jullie feedback

    #246902
    Profielfoto van jds-pools
    jds-pools
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 0
    Beantwoord : 37

    Actief lid

    wij hebben alvast heeeel veel adressen van heel tevreden klanten van LPW, dus jammer genoeg kunnen wij jullie geen adressen geven van ontevreden lpw klanten !!
    veel succes met uw keuze!!

    #246905
    Profielfoto van SwimPro
    SwimPro
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 0
    Beantwoord : 3

    Aspirant lid

    Beste,

    Ik heb voor het aankopen van mijn zwembad de markt heel grondig onderzocht en kon alleen maar vaststellen dat LPW de enige is die al zwembaden in Belgie geplaatst heeft met een zeer lange levensduur (ik heb een kennis met een LPW bad dat geplaatst werd in 1977, dat bad is nog perfect in orde).

    De firma Art decau waarnaar u verwijst heb ik ook laten komen maar ze hebben niet voldoende ervaring met de baden die ze aanbieden (eerst deden ze baden uit Polen en sinds een 3-tal jaar baden uit Tsjechie) waarop ik besloten heb te kiezen voor een concept dat zichzelf heeft bewezen en dit gedurende lange termijn.

    Ondertussen heb ik mijn LPW zwembad 3 jaar en tot op heden kan ik zeker niet klagen, de verdeler geeft een uitstekende dienst na verkoop en begeleide ons perfect doorheen het hele traject.

    Veel succes alvast!

    #247037
    Profielfoto van Swim For Life
    Swim For Life
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 0
    Beantwoord : 28

    Actief lid

    Kies een zwembad niet op de mooipraatjes van een verkoper.
    Elke verkoper wil verkopen en zal zeggen dat zijn product het beste is.

    Analyseer het product, dan ben je zeker dat je voor kwaliteit kiest.

    Garantie krijg je enkel bij firma’s die ter goeder trouw handelen. Hier ben je een beetje op je buikgevoel aangewezen.

    Wij handelen onafhankelijk en kiezen om enkel met de beste producten op de markt te werken.
    dat doen we bij onderstaande zwembaden :
    – ter plaatse gebetonneerde zwembaden met mozaiek
    – monoloc zwembaden
    – ter plaatse gemetste zwembaden met liner (folie)

    Uw project is pas geslaagd als ALLE deelaspecten geslaagd zijn.
    Zo onder meer :
    – correct naleven van wat er wordt belooft bij de verkoop
    – planning handhaven
    – beste materialen gebruiken
    – eerlijk zijn
    – kwaliteit leveren
    – verzorgd eindresultaat afleveren
    – respect hebben voor de omgeving van het project van de klant
    – …

    #247076
    Profielfoto van freddyvangods
    freddyvangods
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 0
    Beantwoord : 1

    Aspirant lid

    we hebben ons lpw zwembad ondertussen al 8 jaar. 8 jaar puur genieten. we kochten 8 jaar geleden wel rechtstreeks. nu verkopen ze blijkbaar enkel nog via een netwerk van verdelers. ik heb toen een van de eerste Covrex rolluiken laten plaatsen. het is nog in perfecte staat maar ik hoorde van een vriend die op batibouw geweest is dat ze een solar versie op de markt gingen brengen? heeft iemand hierover meer info? op de site van lpw vind ik niets

    #247110
    Profielfoto van Fulaks
    Fulaks
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 5
    Beantwoord : 1035

    Zwembadexpert

    Kijk dan eens op

    http://www.covrex.com/nl/voordelen-covr … 333fa5021f

    #248301
    Profielfoto van ontevreden klant
    ontevreden klant
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 0
    Beantwoord : 7

    Aspirant lid

    In november 2006 zwembad gekocht bij LPW Aarschot (rechtstreeks bij de fabriek).
    – Na twee jaar warmtepomp stuk.
    – Na twee jaar buismotor rolluik stuk. Kostprijs volgens LPW 2.800 euro plus werkuren!
    – Na drie jaar stond het bad vol pokken, osmose…
    – LPW heeft me meer dan een jaar aan het lijntje gehouden qua herstelling. Toen het erop aan kwam lieten ze weten dat ze indertijd bij aankoop nog geen garantie gaven tegen osmose. Geen herstelling onder garantie dus…
    Heb deze zaak in gerecht gestoken. Op de zitting komen ze ineens af met het feit dat ik het zwembad niet bij LPW maar bij Cleerpool gekocht had en die zijn ondertussen failliet. Op al hun papieren, facturen enz. staat in het groot LPW. Ergens in een hoekje staat heel klein Cleerpool. Uitspraak ergens in januari 2013. Feit is wel dat LPW (en aanverwante bedrijven) op regelmatige basis failliet gaan. Vijf minuten Googelen en je weet genoeg.
    Vandaag wil ik het rolluik openen en niets. Motor weer stuk. Gebeld met Inrada (fabrikant van de buismotoren) maar die zijn in 2010 gestopt met dit type motoren en hebben geen enkele meer op stock.
    Ook zijn er overal roestplekken. Volgens LPW zou dat van de filter zijn want daar zitten/zaten koperen bolletjes in. Ze gaven de raad die filter niet meer te gebruiken en te werken met Chloor…
    Voor alle duidelijkheid. Ik heb niets met zwembaden te maken. Ben ook geen jaloerse concurrent zoals andere met LPW klachten op dit forum als antwoord kregen van LPW.
    Op aanvraag stuur ik foto’s via PM (mocht vorig jaar geen foto’s posten op het forum), geen probleem.
    Mocht iemand een oplossing weten voor de buismotor hoor ik het graag.

    #249919
    Profielfoto van guydewachter
    guydewachter
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 0
    Beantwoord : 3

    Aspirant lid

    @ ontervreden klant: hoe is verder afgelopen met LPW?
    Ik lees hier en daar ook vrij veel negatieve reakties van LPW.
    Mijn buurman (in Betekom- voor naam en adres stuur persoonlijke mail aub) heeft sinds 2 jaar een monobloc van LPW en schijnbaar hetzelfde probleem.
    Na 1.5 jaar de buismotor defect en nu problemen met zijn skimmer.
    Het polyester is net onder de waterlijn aan het afblakeren…..
    Blijkbaar moet je vooral (sorry) veel hoerenchance hebben, de ene is super-content en de andere wordt in het ongewisse gelaten.
    Zou niet mogen, het kost immers veel centen en je wil vooral genieten van je zwembad.
    Hopelijk heb je beter nieuws 😉 .

    Guy de wachter

    #250444
    Profielfoto van ontevreden klant
    ontevreden klant
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 0
    Beantwoord : 7

    Aspirant lid

    Morgen om 20/06/2013 om 10:30 is er eindelijk uitspraak in de zaak.
    Ik laat de uitslag wel weten maar vrees dat de saga hiermee niet over is want er is nog beroep mogelijk….

    #250465
    Profielfoto van ontevreden klant
    ontevreden klant
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 0
    Beantwoord : 7

    Aspirant lid

    Uitspraak in de zaak is uitgesteld tot 17 september…

    LPW zijn verdediging bestaat uit het feit dat er op onze bestelbon in heel kleine lettertjes Cleerpool staat. Volgens LPW is het de plicht van de koper om het ondernemersregistratienummer te checken want dat is van Cleerpool en niet van LPW.
    Trouwens LPW is volgens hun pas in 2009 opgericht en wij hebben het bad gekocht eind 2006. Dus toen bestonden zij nog niet en kunnen ze ook niet verantwoordelijk zijn voor de schade. Nochtans staat op onze brochure van 2006, factuur en alle briefwisseling overal LPW in het groot.
    Volgens de verdediging klopt dit, maar is LPW het zwembad trade merk en gaan handelsbenamimg.

    De verdediging betwist het probleem niet, ze zeggen enkel dat zij er niets mee te maken hebben.

    vervolg in september…

    #250488
    Profielfoto van loozie
    loozie
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 4
    Beantwoord : 165

    Zwembadspecialist

    Dat zijn echt bedriegelijke praktijken!!! Amai, zo erg…..

    #250871
    Profielfoto van wekabre
    wekabre
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 0
    Beantwoord : 3

    Aspirant lid

    Pokken (osmose)Het is een veel voorkomend probleem bij lpw baden en meestal zijn ze zeer goed ingedekt als je beroep moet doen op garantie
    Kleine problemen lossen ze meestal wel op maar eens het echt geld gaad kosten ben je de klos.
    Ik reinig zwembaden als beroep en kom dus bij heel veel mensen met monobloks
    Er komen veel faillissementen voor bij verkopers van lpw baden daar zij in eerste instantie worden aangesproken op schadeclaims en door de hoge kosten gaan ze dan failliet en blijft de klant achter met een puinhoop
    Groetjes

    #252914
    Profielfoto van leeggelopenbad
    leeggelopenbad
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 0
    Beantwoord : 1

    Aspirant lid

    Blijkbaar heb ik niet alleen problemen met LPW zwembad geplaatst in 06/2010, de motor van het rolluik heeft nooit automatisch kunnen werken, de tacho/pulsgever heeft nooit gewerkt ( geeft geen puls of analoog signaal)dus kan je eindelopen de niet vastleggen. de polyester kuip is reeds éénmaal gescheurd geweest maart 2011 en vandaag nov 2013 kreeg ik telefoon dat het bad half leeggelopen is vermoedelijk terug een scheur, er is wel 25jaar waarborg in theorie op de kuip, maar 0,0 hulp of tussenkomst in de praktijk. Die lieden van Lpw zijn niet te vatten, als klant mogen we onszelf een berg troosten.
    Voor de herstelling van de motor raad ik U aan, demonteren en binnen doen bij een bobinage bedrijf, in Tielt ken ik een bobinage bedrijf dat ervaring heeft met herstellen en afdichten van ondergedompelde motoren ( o.a beermixers). wat is de oorzaak van het motorprobleem?
    verbrand, water insijpeling, andere?

    #252915
    Profielfoto van tim
    tim
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 0
    Beantwoord : 1

    Aspirant lid

    Beste ,

    Al deze verhalen komen mij toch wel raar voor . Wij zijn zelf niet van LPW maar kennen deze baden en motoren volledig . Indien er dus vragen zijn kan u steeds bij ons terecht en zal ik ook op deze site vermelden dat er met ons is contact genomen . Enkel zo kan je problemen oplossen en dus niet door dingen op een forum te zetten . Bij ons kan u dus terecht voor eventuele lekken en stukken aan LPW baden .

    Met vriendelijke groeten ,

    BOLLEN BVBA 0494075765 http://WWW.bollen-bvba.be

    #256051
    Profielfoto van Lieven
    Lieven
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 1
    Beantwoord : 2

    Aspirant lid

    Ik wil jullie toch ook even iets laten weten. Ik heb in 2007 een LPW zwembad laten plaatsen… Ik heb ook heel veel miserie gehad. De persoon die bij mij het zwembad geplaatst heeft, de verdeler dus, heeft zowat alles fout gedaan wat hij maar kon doen. Het zal ook wel zijn dat de kwaliteit van de zwembaden van LPW niet perfect is maar om het even wie een zwembad heeft heeft er problemen mee. Ik heb er ook nachten van wakker gelegen en er met veel mensen over gepraat. De verdeler is ondertussen failliet en werkt verder onder een andere naam. Hij was een zeer goede verkoper, maar hij heeft nooit de verantwoordelijkheid genomen om onze problemen op te lossen. LPW daarentegen heeft mij nooit aan mijn lot overgelaten. De afgelopen jaren hebben ze me telkens geholpen, weliswaar met mensen die niet altijd de problemen oplosten maar ze soms nog erger maakten. Dat had volgens mij niet te maken met slechte wil, maar vooral met een minder goede organisatie en opvolging van de werken. De techniekers die langskwamen wilden snel geld verdienen en losten niets op. De mensen die aan de polyester kwamen werken hadden nooit goed materiaal bij. Goede wil was er genoeg. Maar in het management is er een tijdje geleden iets verander en hoe ze mij nu geholpen hebben (het laatste jaar en half) is gewoonweg schitterend. Er is iemand van LPW langsgekomen die een intake gedaan heeft en alle problemen in kaart gebracht. Deze kerel was onwaarschijnlijk vriendelijk en ik had enorm veel vertrouwen in hem, achteraf bleek dat vertrouwen ook gegrond. De technieker met wie ze nu samenwerken is een creme van een kerel en heeft heel veel zaken in orde gekregen… De mensen van de polyester hebben hier dagen komen werken om het zwembad te renoveren. Ik heb deze zomer echt kunnen genieten van mijn zwembad en als er nog iets zou foutlopen kan ik op hen rekenen. Dat heb ik ook op papier. Na jaren nachtmerrie hebben ze bij LPW toch gezorgd dat het terug een mooie droom is geworden. Ik herken al de verhalen op de verschillende fora… maar LPW heeft mij toch uit de nood geholpen, en dat had ik enkele jaren geleden nooit voor mogelijk gehouden. Bedankt LPW.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.