Nog iemand slechte ervaring met zwembad.eu?

Forums Zwembadbouwer, installateur / vakman gezocht Nog iemand slechte ervaring met zwembad.eu?

Dit onderwerp bevat 16 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Profielfoto van funny-pool bvba funny-pool bvba 5 maanden, 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
Koop eenvoudig uw zwembad

Zwembad.eu


  • Auteur
    Berichten
  • #311031
    Profielfoto van Eendje125
    Eendje125
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 1
    Beantwoord : 7

    Aspirant lid

    Ik hoorde positieve maar ook al veel negatieve ervaringen. Mijn 2 ervaringen waren enorm negatief. Dienst na verkoop trekt ook op niks. Iemand advies over hoe dit best aan te pakken? Test-aankoop?

    #311032
    Profielfoto van Sylvester
    Sylvester
    Moderator
    Vragen gesteld : 30
    Beantwoord : 3130

    Zwembad-orakel

    Je mag altijd wat meer details geven

    #311040
    Profielfoto van Eendje125
    Eendje125
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 1
    Beantwoord : 7

    Aspirant lid

    Zonder personen in het vizier te nemen wat moeilijk, maar goed, een korte poging om wat meer uitleg te geven:

    – gebrekkige handleiding en zeer goedkoop materiaal voor wat achteraf toch niet de goedkoopste prijs blijkt te zijn

    – als ik dit aankaart bij aftersales krijg je enkel een snak en een beet en lachen ze je eigenlijk vierkant uit

    – een jonge medewerker in de winkel zelf dan probeerde oprecht te helpen maar werd dan scheef bekeken door de eigenaar die enorm arrogant over kwam

    – bij een volgende aankoop (1000 euro) bleek het apparaat defect en bovendien helemaal niet te doen wat het moet doen. Wou ik men geld simpelweg terug. Opnieuw enorm onbehulpzame aftersales en arrogante eigenaar.

    Mensen uit mijn omgeving waarschuwden mij er voor maar ik heb besloten het toch zelf te proberen. Eerlijk, nooit meer. Of had ik gewoon dubbele pech?

    #311042
    Profielfoto van Sylvester
    Sylvester
    Moderator
    Vragen gesteld : 30
    Beantwoord : 3130

    Zwembad-orakel

    Ik heb er zelf al vanalles gekocht. Ik heb er o.a. een doseertoestel gekocht. Er bleek een mankementje aan te zijn, wat niet direct kon worden opgelost. Dit werd netjes en snel onder garantie afgehandeld.
    Ik heb er ook andere dingen zoals covers en producten besteld. Tot nu toe toch geen probleem gehad.

    #311043
    Profielfoto van Eendje125
    Eendje125
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 1
    Beantwoord : 7

    Aspirant lid

    Dat klinkt in lijn met wat ik van velen hoorde.

    Ok om kleine onderdelen en producten te kopen. Veel problemen bij duurdere elektrische apparatuur. Veel webshops zijn er jammer genoeg niet en meer en meer klanten vragen goedkopere oplossingen. Rest me direct bij de leverancier gaan of een alternatief zoeken. Anderen durf ik dit toch niet aanraden….

    #311061
    Profielfoto van funny-pool bvba
    funny-pool bvba
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 15
    Beantwoord : 806

    Zwembadautoriteit

    het is algemeen geweten dat webshops niet altijd de beste koop is .
    en in zwembadland kan je beter naar een professioneel iemand gaan die heeft tenslotte de ervaring in het veld en niet alleen van op zijn stoel achter zijn pc , de professional komt alle dagen met verschillende situaties in contact , dat nog niet eens beschreven staat in de boekjes .
    helaas onder de zogenaamde professional zitten ook veel cowboys , richt u tot een bedrijf dat er minstens al 10 jaar bestaat .
    je betaald iets meer , maar je krijgt er wel de service bij .
    en ik spreek nu niet namens mezelf maar voor alle collega’s ( ik heb geen concurrenten ) .
    goedkoop is duurkoop .

    #311065
    Profielfoto van Sylvester
    Sylvester
    Moderator
    Vragen gesteld : 30
    Beantwoord : 3130

    Zwembad-orakel

    Dit is maar gedeeltelijk waar.
    Je kan heel goed geworden met een online winkel maar je moet doorgaans weten waarmee je bezig bent.
    Ik ga je één voorbeeld geven.
    Ik heb veel zelf gedaan, zo ook mijn doseersysteem dat ik later heb bijgebouwd.
    Het werd een microdos systeem. Voor ongeveer 1000 euro was ik gesteld. Komt toevallig ook van zwembad.eu.
    Veel zelf gedaan, aansluiting, aanwezige sturing gekoppeld voor betere werking van het totale systeem.
    Of ik er iets van ken? Ik kende er niks van. Maar ‘niet kunnen’ of ‘niet kennen’ staat niet in mijn woordenboek.
    Alles zelf uitgeknobbeld.
    Ik had ook iemand kunnen laten komen om dit te installeren. Het zou dan een doseersysteem van 4000 euro worden. Nog wat extra’s, extra stukken, verplaatsing en werkuren en ik kwam vlot aan de 5000 euro.
    Ja die bestonden al 20 jaar en hadden know-how. Maar volgens mij hadden die ook veel ‘rijkdom’.
    En dan heb ik ze maar bedankt voor het voorstel. Ik ben wel goed, maar niet gek.
    Waarschijnlijk is mijn systeem iets minder geavanceerd dan hun voorstel, maar het werkt prima.
    Als er dan iets mis gaat, is het mijn eigen schuld en los ik het op.
    Daarbij het volgende : Dat geavanceerd systeem staat ook bij familie. Zij zijn om de 2 jaar buisjes van het peristaltisch pompje aan het vervangen want dan zitten ze dicht of zijn ze kapot.
    Ik draai nu al het vierde seizoen met die buisjes en het gaat nog steeds.
    Hoe komt dat?
    Ik haal die in de winter eruit en zet ze in water (geen uitdroging).
    Zij doen dat niet want volgens hun installateur hoefde dat niet.
    Of is het ondanks de hogere prijs toch maar zozo kwaliteit?
    Ik weet het niet, ik laat het in het midden…

    Tja, voor mensen die er helemaal niks van kennen? Die betalen 1000’en euro’s meer. Waarschijnlijk hebben ze dan wel betere service, waarschijnlijk…
    Ik heb het gevoel dat er veel geprofiteerd wordt van mensen die een zwembad willen bouwen. Woekerprijzen !

    #311072
    Profielfoto van Eendje125
    Eendje125
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 1
    Beantwoord : 7

    Aspirant lid

    Tjah. Ik installeer zeer degelijke doseersystemen voor 1200 euro. Installatie en onderhoud eerste 2 jaar inbegrepen. Je hebt bij alles mensen die je proberen uitmelken, maar beetje opletten kan nooit geen kwaad. Die buisjes gaan inderdaad zeer snel stuk. Erger nog, die zijn soms stuk als ze er bij zitten. Ik heb er altijd extra bij, toon zelf hoe ze die moeten vervangen.

    Ik heb zeer goeie ervaringen met webshops, alleen niet deze. Ik had gehoopt mensen/klaten naar een webshop te kunnen sturen voor kleinere zaken aan te kopen. Ik durf het bij deze wel niet aan….

    #311076
    Profielfoto van funny-pool bvba
    funny-pool bvba
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 15
    Beantwoord : 806

    Zwembadautoriteit

    wat bedoel je met die hebben veel rijkdom ?

    #311077
    Profielfoto van Sylvester
    Sylvester
    Moderator
    Vragen gesteld : 30
    Beantwoord : 3130

    Zwembad-orakel

    Een ruim en rekbaar begrip.

    #311078
    Profielfoto van Eendje125
    Eendje125
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 1
    Beantwoord : 7

    Aspirant lid

    Beetje off topic, maar je hebt er in elk domein wel enkele die rijk worden van wat ze doen. De meeste verdienen er denk ik enkel hn boterham mee. De eene met hesp de andere met caviaar. Is markt van vraag en aanbod. Mensen kiezen er zelf voor om veel te betalen. Ik denk dat als de prijs bij een zelfstandige 5% hoger is dan bij webshop, dat wel ok is.

    #311079
    Profielfoto van Sylvester
    Sylvester
    Moderator
    Vragen gesteld : 30
    Beantwoord : 3130

    Zwembad-orakel

    Zelfs voor 15% meerprijs zou ik onmiddellijk naar een installateur gaan. Maar niet voor het dubbele of meer.
    Zoals je zelf zegt : je kiest er zelf voor. En dat geldt voor koper en verkoper.
    Alleen spijtig dat sommigen dan op hun achterste poten gaan staan omdat men niet bij hun wil kopen tegen woekerprijzen.

    #311080
    Profielfoto van Somiador
    Somiador
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 11
    Beantwoord : 105

    Zwembadspecialist

    Ik durf bijna niet te reageren, omdat ik geen ervaring heb met spullen uit webshops betreffende zwembaden. Ik ben wel iemand die zowat alles online koopt. Ik ben daarmee begonnen enkele jaren geleden, na enkele teleurstellingen bij “vakmensen”, die allemaal de “catalogusprijs” plus installatiekosten aanrekenden en bij problemen de schuld op jou proberen te steken, zeker als de eerste 6 maanden gepasseerd zijn. Webshops als Coolblue en Bol.com doen over het algemeen niet moeilijk als er problemen zijn.

    Ik begrijp die vakmensen wel: door hun manier van werken is hun winstmarge niet zo geweldig groot (toonzaal, eigen service=loonkosten,…) en is hun publiek veel beperkter. Elke klant die niet vlot afgehandeld wordt, knibbelt aan hun winstmarge verder. Dat is natuurlijk een vicieuze cirkel: door de tanende service en de lagere prijzen zoeken veel mensen verder hun heil bij webshops.

    Professioneel merk ik een gelijkaardige evolutie. Ik zit in een sector waarbij leveranciers al meteen de prijs maal 3 (!!!!) doen tegenover producten uit andere sectoren (zo heb ik bv een compressor van Atlas Copca gevonden voor een €900 (geen brol), terwijl het merk uit mijn sector voor een €2500 verkocht werd). Als ik naar veel zaken kijk wat betreft zwembaden, heb ik soms hetzelfde gevoeld, ook bij de webshops. Zwembaden= kapitaalkrachtige kopers, dus kunnen we doorvragen.

    #311093
    Profielfoto van funny-pool bvba
    funny-pool bvba
    Bijdrager
    Vragen gesteld : 15
    Beantwoord : 806

    Zwembadautoriteit

    wie wordt er rijk denk je , met een webshop , omdat iedereen daar naartoe loopt en koopt , niet de vakman , juist ja de eigenaar van de webshop en die lacht zich een dubbeltje .
    en de meeste interesseert het hun niks of ze nu goed materiaal verkopen of slecht , het is verkocht , en hij kan s’avonds weer gaan tellen wat het weer opgebracht heeft .

    kwaliteit is ook een groot verschil , koop je in de doe hetzelfde zaak een kraan voor in de badkamer van een zeer goed merk is die goedkoop .
    koop diezelfde kraan bij een specialist is die 3 x duurder , maar doe deze kraan eens open en kijk eens welke onderdelen er in zitten , die zijn van een betere kwaliteit en gaan langer mee .

    volgens mij bedrieg je je eigen , met te denken ik heb goedkoper gekocht op het internet of via een wegschop , of heb je zelf veel geld dat je alles 2 x kan kopen .

    maar dit alles is naast de topic,en kan je nog uren over doorgaan , je moet doen waar je je goed bij voelt , of dat ,dat het beste is moet je zelf uitmaken .

    #311094
    Profielfoto van Sylvester
    Sylvester
    Moderator
    Vragen gesteld : 30
    Beantwoord : 3130

    Zwembad-orakel

    Als je in een doe-het-zelf een kraan koopt van hetzelfde merk dan is de kans heel groot dat die van binnen net hetzelfde is.
    Van Marcke of Grohe gaan echt geen moeite doen om hun eigen klanten te bedriegen met een serie namaak die van interne lagere kwaliteit is.
    Waarom die dan wél goedkoper is? Waarschijnlijk omdat ’t Amerikaantje (om er maar één te noemen) aan een lagere kostenstructuur zit voor zijn bedrijf, en omdat deze geen woekerprijzen hanteert.

    Dit verhaal kun je ook doortrekken naar het zwembad gedoe…

    Natuurlijk lacht de eigenaar van een webshop zich dubbel. Als deze het een beetje goed aanpakt schept hij poen.
    En waarom schept hij poen? Omdat de mensen het beu zijn om afgezet te worden en die trekken dan allemaal naar de webshop.
    Natuurlijk heb je er tussen die er niks van kennen en die komen dan bij een installateur terecht, die ze uiteraard moeten gaan betalen.
    Met de opkomst van de webshops ga je een verschuiving krijgen van het werkgebied van een zwembad specialist. Ze gaan wat meer moeten gaan ‘herstellen’ en minder verkopen.
    Dat is nu eenmaal hoe de economie draait. Men noemt dat ‘concurrentie’.
    Op die manier wordt de koek wat beter verdeeld.
    De webshop krijgt wat meer verkoop, die leven doorgaans niet van de plaatselijke service.
    De installateur krijgt wat minder verkoop, althans de woekerprijs op materiaal vermindert.

    Wat zou ik doen als installateur? Niet zeuren, even goed blijven verkopen aan lagere prijzen (voor materiaal), goede service leveren, en hiervan leven. Uiteindelijk zullen de klanten dan blijven komen wat die hebben de know-how !
    Uiteraard heb je er ook charlatans tussen. De natuurlijke selectie zal er wel voor zorgen dat die afvallen.
    Het kostenplaatje verandert uiteraard naar een meer klantvriendelijke prijs.

    Dat is zo met alles…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.